Tina

Det bedste ved Instruktørkurset var alle de aha-oplevelser jeg fik. Alle 8 tirsdage gik jeg hjem og var helt høj på det jeg havde oplevet under kyndig vejleding af Rodrigo.

Hej, jeg hedder Tina Bjørn Rasmussen, er 48 år og bosiddende i København K. Jeg blev uddannet som pædagog i 1999 og har lige siden arbejdet med børn mellem 0-6 år.

Grunden til, at jeg valgte At Work Skolens kursus til Mindfulness Instruktør skyldtes, at jeg var nødt til at tage kurset, for at få lov til tage specialet i Mindfulness til Børn. 🙂

Jeg var dog fra starten af meget motiveret for kurset til Mindfulness Instruktør, fordi jeg syntes det gav god mening at lære en del grundlæggende elementer om Mindfulness før specialedelen. Jeg syntes, at alle punkterne vi skulle igennem på Instruktørkurset var interessante – bare ikke selve instruktørdelen, fordi jeg allerede fra starten af var overbevidst om, at jeg ikke skulle ud og instruere voksne i Mindfulness. Da vi først kom i gang med at instruere hinanden, så var det dog super sjovt og en lærerig oplevelse. Jeg har stadig ingen planer om at skulle instruere i Mindfulness, men så igen, så ved ingen jo hvad fremtiden bringer?

Jeg bruger primært det jeg har lært på Instruktørdelen i min interaktion med mennesker, som jeg er i kontakt med i min hverdag. Det kan være min ægtefælle, mine 3 børn, svigerbørn, kolleger, børn på mit arbejde, forældre på mit arbejde og så videre. Jeg har fået nogle redskaber til at få mere ud af mit samvær med andre mennesker, jeg øver mig i at være mere lyttende, at koncentrere mig om en ting af gangen, at give mig tid til at nyde små ting, som jeg før ikke stoppede op og brugte lidt tid på, øver mig i at træde lidt mere ”på bremsen” og ikke haste igennem dagen uden at stoppe op og trække vejret dybt ned i maven. Jeg er blevet opmærksom på, hvad følelser kan gøre ved mig, så jeg nu øver mig i at kikke på mine følelser på afstand og ikke lade mig styre af følelser.

Jeg synes jeg er omgivet af børn, som lever ligeså fortravlede liv, som deres forældre gør. Og derfor vil jeg gerne lære, hvordan jeg lærer de børn, som jeg kommer i kontakt med, nogle redskaber til at fornemme/føle, hvornår det er tid til at trække sig lidt fra fællesskabet, holde en lille mental pause, tage nogle dybe indåndinger og på den måde lade op. Børn har brug for at lære sig selv og sine reaktioner at kende, at være bevidst nærværende i det de foretager sig (en ting af gangen), at koncentrere sig og give sig selv lov til i en given periode hver dag bare at være – uden at være på (de sociale medier). Jeg vil gerne lege mindfulness ind i dem, så de kan lære at klare alle de krav, der bliver stillet til dem uden at bryde sammen. Jeg glæder mig også til at blive endnu mere klædt på til at snakke netop med børnenes forældre om Mindfulness – og måske ad den vej brede alle de gode ting ved Mindfulness endnu bredere ud?

Det bedste ved Instruktørkurset var alle de aha-oplevelser jeg fik. Alle 8 tirsdage gik jeg hjem og var helt høj på det jeg havde oplevet under kyndig vejleding af Rodrigo. Både sådan helt personlige aha-oplevelser, men også oplevelser, som vi var fælles om på holdet. Jeg gik på et hold med meget interessante kvinder og en enkelt mand med mange forskellige baggrunde og årsager til at være på netop det kursus – men der var en rigtig god stemning og jeg glædede mig til at være sammen med dem de 8 tirsdage efter en lang arbejdsdag. 🙂

Det var også særdeles givende og meget interessant at lære noget helt nyt om et emne, som jeg ikke har beskæftiget mig med før. Og efter kurset sluttede føler jeg mig meget godt klædt på til at snakke med om Mindfulness, som mange mennesker jo har en mening om.

Mindfulness er i hvert fald kommet for at blive i mit liv – både det private, men også mit arbejdsliv.

Læs om kurset her