Bliv Mindfulness Instruktør

Som Mindfulness instruktør vil du kunne instruere enkeltpersoner eller mindre grupper i, hvordan de kan integrere Mindfulness i deres hverdag og på den måde opnå øget sundhed, det vil sige fysisk, psykisk og socialt velvære.

Datoer, hold og tilmelding

Mindfulness som metode og teknik kan bruges til at opnå en højere livskvalitet, f.eks. ved at give øget indre ro, reducere stress, øge koncentrationen og effektiviteten i hverdagen, give større selvindsigt, samt skabe bevidsthed om egne tankestrømme.

Mindfulness benyttes i dag i erhvervslivet, af private samt indenfor sundhedssektoren og er således relevant for alle uanset baggrund og livssituation.

Hele 80% af kursisterne har anbefalet kurset

Vores seneste evalueringer har vist, at hele 80% af de adspurgte vil anbefale vores Mindfulness Instruktør kursus til andre. Det glæder os at se, at så mange får en skøn oplevelse med kurset.

Se hvad elever fortæller

Mindfulness kan kort beskrives som bevidst nærvær – det vil sige den form for tilstedeværelse der kommer af at være opmærksom på det der er i nuet, uden at bedømme eller vurdere.

Som Mindfulness instruktør vil du lære at integrere Mindfulness i dit eget liv, så du med udgangspunkt i egne erfaringer bedst muligt kan formidle teknikken til andre.

Mindfulness skal øves og trænes og dette indgår som et væsentligt element i kurset, kombineret med fokus på din rolle som instruktør.

Kurset strækker sig over 40 lektioner og ved fremmøde på minimum 75% udstedes kursusbevis.

Mindfulness specialer

Du har mulighed for at vælge mellem 2 specialer til kurset Mindfulness Instruktør:

Tilbud på speciale

Når du tilmelder dig kurset til Mindfulness Instruktør får du specialet Mindfulness At Work Mentor eller Mindfulness til Børn for kun 3.495 kroner – du sparer 1.500 kroner.

Rabatten fremgår når du tilmelder dig kurset til Mindfulness Instruktør og fratrækkes automatisk.

Kursusindhold

I alt 40 lektioner

  • Videnskabelig baggrund
  • Forskning
  • Bevidst nærvær
  • Observation af krop og sind
  • Ydre og indre opmærksomhed
  • Accept
  • Grundlæggende meditation
  • Bevægelsesmeditation
  • Grounding og skærpet sanselighed
  • Selvindsigt og mentalt overskud
  • Forebyggelse af stress
  • Håndtering af negative følelser
  • Mindfulness i dagligdagen
  • Formidling af Mindfulness
  • Videregivelse af øvelser til andre